Kryptografia – propozycja zajęć

Kryptografia

  1. WHO/kto będzie brał udział w zajęciach – uczniowie klasy pierwszej
  2. WHAT FOR/w jakim celu przeprowadzasz zajęcia – doskonalenie umiejętności
  3. WHERE/gdzie odbędą się zajęcia (np. w czytelni lub w sali komputerowej) – sala komputerowa
  4. WHEN/kiedy – poniedziałek 8 godzina lekcyjna
Główny CEL warsztatuKryptografia
Cele szczegółowe – operacyjne (może być treść warsztatu)1. Zapoznanie uczniów z szyframi
2. Kształcenie umiejętności szyfrowania
3. Zapoznanie uczniów z prostymi szyframi
MetodyWykład, kody QR
Praca w grupach
MateriałyKhan Academy – lekcje o szyfrowaniu. Mazaki, kartki, kartony
Czas trwania2 razy po 1h

Wstępny schemat warsztatów

WSTĘP – 10% (15 minut)

  • powitanie
  • poznanie się uczestników
  • zabawa integracyjna „Kto tak jak ja”
  • krótkie przedstawienie tematu zajęć

ROZWINIĘCIE – 80% (65 minut)

  • przedstawienie zasad pracy
  • podzielelenie zebranych na grupy
  • wylosowanie kodu dla każdej z grup
  • odszyfrowanie tekstu zgodnie z poleceniami w kodach qr (kody rozmieszczone w różnych miejscach w szkole). Zaszyfrowana wiadomość będzie prowadziła do biblioteki i każda z grup będzie musiała odszukać konkretną książkę

ZAKOŃCZENIE – 10% (10 minut)

  • przedstawienie wyników pracy grup
  • zapowiedź drugiej części spoktania za tydzień

Joanna Kapusta CC BY NC ND 4.0

Scroll to Top
Skip to content