Kryptografia
- WHO/kto będzie brał udział w zajęciach – uczniowie klasy pierwszej
 - WHAT FOR/w jakim celu przeprowadzasz zajęcia – doskonalenie umiejętności
 - WHERE/gdzie odbędą się zajęcia (np. w czytelni lub w sali komputerowej) – sala komputerowa
 - WHEN/kiedy – poniedziałek 8 godzina lekcyjna
 
| Główny CEL warsztatu | Kryptografia | 
| Cele szczegółowe – operacyjne (może być treść warsztatu) | 1. Zapoznanie uczniów z szyframi 2. Kształcenie umiejętności szyfrowania 3. Zapoznanie uczniów z prostymi szyframi  | 
| Metody | Wykład, kody QR Praca w grupach  | 
| Materiały | Khan Academy – lekcje o szyfrowaniu. Mazaki, kartki, kartony | 
| Czas trwania | 2 razy po 1h | 
Wstępny schemat warsztatów
WSTĘP – 10% (15 minut)
- powitanie
 - poznanie się uczestników
 - zabawa integracyjna „Kto tak jak ja”
 - krótkie przedstawienie tematu zajęć
 
ROZWINIĘCIE – 80% (65 minut)
- przedstawienie zasad pracy
 - podzielelenie zebranych na grupy
 - wylosowanie kodu dla każdej z grup
 - odszyfrowanie tekstu zgodnie z poleceniami w kodach qr (kody rozmieszczone w różnych miejscach w szkole). Zaszyfrowana wiadomość będzie prowadziła do biblioteki i każda z grup będzie musiała odszukać konkretną książkę
 
ZAKOŃCZENIE – 10% (10 minut)
- przedstawienie wyników pracy grup
 - zapowiedź drugiej części spoktania za tydzień
 
Joanna Kapusta CC BY NC ND 4.0


