Projekty

Aktywna tablica

Nasza szkoła daje młodzieży możliwość rozwoju poprzez wykorzystywanie na zajęciach dodatkowych pomocy dydaktycznych. Aktualnie posiadamy: 48 laptopów, 71 komputerów, 10 tabletów, 4 tablice interaktywne, 24 projektory, 22 drukarki, 20 przenośnych magnetofonów z możliwością podłączenia słuchawek do nauki języków obcych, 8 odtwarzaczy DVD, lupy oraz mikroskop. Uczniowie korzystają również z w pełni wyposażonych sali lekcyjnych oraz sali gimnastycznej.

Dzięki pomocom dydaktycznym zakupionym w ramach programu „Aktywna tablica”, uczniowie będą mogli rozwijać swoje kompetencje. Zajęcia zyskają na wartości dzięki dodatkowym materiałom audiowizualnym i prezentacjom. Młodzież bardziej zaangażuje się w lekcje, dzięki czemu nauka stanie się dla nich przyjemniejsza a co za tym idzie bardziej efektywna. Jak wiadomo, młodzież chętniej korzysta z nowinek technicznych, dlatego zastąpimy tradycyjne tablice monitorami, dzięki czemu lepiej skupimy uwagę młodzieży a szeroki wybór funkcji pozwoli nauczycielom na prowadzenie ciekawszych zajęć. Na lekcjach również zadbamy o to, żeby monitory były wykorzystywane do kontaktu z prasą. Zwrócimy uwagę na praktykę – uczniowie będą prowadzić wideokonferencje. Monitory wzmocnią również rozwój kreatywności – uczniowie będą ćwiczyć na nich umiejętność rysowania. Pomoce zakupione w ramach programu sprawią, że staniemy się szkołą nowoczesną a sposób nauczania będzie bardziej innowacyjny.

UMED Edukuje. Jak zostać farmaceutą. Blok I.

17 września klasa 3a brała udział w zajęciach na Wydziale Farmacji. Ćwiczenia odbyły się w Katedrze Farmakognozy i Katedrze Farmacji Stosowanej. Uczniowie zapoznali się z lekami pochodzenia roślinnego, z techniką chromatografii, wykrywali też flawonoidy oraz wykonywali emulsje, kremy i tabletki. Zdjęcia dokumentują ich kolejną przygodę z Uniwersytetem Medycznym.

Aleksandra Pajkert

Geotermia z klasą

W dniu 29 X 2015 r. młodzież z klasy 1a i 2a o profilu biologiczno-chemicznym uczestniczyła w wykładach na temat geotermii w ramach nowego projektu edukacyjnego „Geotermia z klasą”.

Wykłady prowadzili: p. dr Karolina Smętkiewicz i dr Ryszard Kaliński z Uniejowa. Celem projektu jest wykształcenie postaw proekologicznych związanych szczególnie z oszczędzaniem wody i racjonalnym jej wykorzystaniem.

Projekt jest współfinansowany z dotacji WFOŚiGW w Łodzi oraz ze środków własnych „Geotermii Uniejów im. Stanisława Olasa”. Na wykłady przybyła również p. Małgorzata Andrzejewska zast. Naczelnika Wydziału Edukacji i Młodzieży w Zgierzu. Kontynuacją projektu będzie udział naszej młodzieży w licznych konkursach zaproponowanych przez wykładowców.

Slider image
Slider image
Slider image
Slider image
Slider image
Slider image

Aleksandra Pajkert

Konkurs „Eko-młodzież”

19 listopada 2014 r. odbyła się II edycja konkursu „ Eko-młodzież” organizowanego przez Społeczną Akademię Nauk w Łodzi. Konkurs jest dofinansowany ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi.

Naszą szkołę reprezentowały: Paulina Domińczak i Malwina Baranowska z klasy 3a oraz Marcelina Marciniak z klasy 2a.
Do II etapu konkursu, który odbędzie się 10 grudnia 2014 r. zakwalifikowała się Paulina Domińczak.

Gratulujemy i życzymy powodzenia.

Uroczyste otwarcie ekopracowni

27 listopada 2014 r. o godz. 13.00 odbyło się w SLO im. R. Traugutta uroczyste otwarcie ekopracowni utworzonej w ramach projektu

Moja wymarzona ekopracownia

 – nazwa zadania: „Utworzenie ekopracowni w SLO im. R. Traugutta„.

Pracownia została wyposażona w wiele cennych pomocy dydaktycznych, które umożliwią ciekawą realizację autorskiego programu z ekologii oraz lekcje biologii i przyrody w nowym, zreformowanym liceum. Na otwarcie przybyli: Pani Prezydent Miasta Zgierza Iwona Wieczorek, p. Agnieszka Podstolska – Kierownik zespołu realizacji umów Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi, przedstawiciele Wydziału Pozyskiwania i Zarządzania Środkami Pomocowymi Urzędu Miasta Zgierza oraz lokalnej telewizji.

Młodzież z klasy 2a przedstawiła prezentacje i doświadczenia z wykorzystaniem zakupionych pomocy dydaktycznych.

Przebieg otwarcia na załączonych zdjęciach.

Slider image
Slider image
Slider image
Slider image
Slider image
Slider image
Slider image
Slider image
Slider image
Slider image
Slider image
Slider image
Slider image
Slider image

Czystość powietrza – skala porostowa

Lekcja ekologii w terenie – skala porostowa.

Młodzież z klasy 2a sprawdzała czystość powietrza w Zgierzu korzystając z niezwykłej właściwości porostów – organizmów wrażliwych na obecność tlenków siarki w atmosferze.

Sprawdziliśmy czy są obecne na korze drzew w okolicach szkoły na Musierowicza, Konopnickiej, przy ulicy Łęczyckiej, nad stawem miejskim oraz w starych ogrodach. Wyniki obserwacji wskazują, że Zgierz nie jest „pustynią porostową”, ale niestety rosną tylko najbardziej odporne gatunki – co wskazuje, że ilość tlenków siarki jest w naszym mieście znaczna. Nasze zajęcia i obserwacje są utrwalone na poniższych zdjęciach.

Slider image
Slider image
Slider image
Slider image
Slider image
Slider image
Slider image

1a rozpoznaje drzewa i krzewy

Klasa 1a realizowała zajęcia terenowe we wrześniu w Lesie Łagiewnickim. Młodzież rozpoznawała i opisywała gatunki drzew i krzewów. Wycieczka sprzyjała integracji pierwszaków. Zajęcia zakończyły się ogniskiem i wspólną zabawą. Utrwaliliśmy ten miły czas na  kilku zdjęciach.

Slider image
Slider image
Slider image
Slider image
Slider image
Slider image
Slider image

Przewiń do góry Skip to content