UMED Edukuje

O projekcie (kliknij)

Projekt „UMED Edukuje” powstał z myślą o uczniach szkół średnich i seniorach – grupach na pierwszy rzut oka odległych od siebie pod każdym względem. Pragniemy, by – biorąc udział w naszym projekcie – uczniowie i seniorzy stali się aktywnymi uczestnikami życia społecznego, zdobywali wiedzę w zakresie medycyny, gospodarki, czy rynku pracy.

Regulamin projektu „UMED Edukuje”

Harmonogram dla Samorządowego LO im. R. Traugutta w Zgierzu

II edycja projektu „UMED Edukuje”

  • 19 lutego 2020: Spotkanie otwierające II edycję projektu „UMED Edukuje”
  • 19 maja 2020: Blok III – Nauki o zdrowiu
  • 1 czerwca 2020: Blok I – Jak zostać farmaceutą
  • 8 czerwca 2020: Blok II – ABC anatomii

 

19 lutego 2020 r. – relacja

Młodzież z klasy 2a o profilu biologiczno-chemicznym uczestniczyła wraz z wychowawcą – nauczycielem biologii p. Aleksandrą Pajkert w wykładach inauguracyjnych II edycję projektu UMED- EDUKUJE. Wykład pt „Nieznana historia medycyny” prowadził p. dr Piotr Machlański  oraz „Międzypokoleniowa przestrzeń – wyzwania przyszłości” p. mgr Madgalena Poulain. Zapoznaliśmy się również z prezentacją p. Henryka Dudka „Wspólna przyszłość – jak pokonać różnice pokoleniowe.” Następne zajęcia z bloku III – Nauki o zdrowiu już 19 maja, 1 czerwca – blok I Jak zostać farmaceutą i 8 czerwca blok II- ABC anatomii. Kilka zdjęć prezentuje dzisiejsze spotkanie z Umedem. 


 

 

Semestr wiosenny
[marzec-czerwiec 2019 r.]
  • 19 marca: Spotkanie otwierające projektu „UMED Edukuje”
  • 26 marca: Blok II – ABC Anatomii
  • 17 maja: Blok III – Nauki o zdrowiu
  • 22 maja: Blok I – Jak zostać farmaceutą

 

 19 marca 2019 r. – relacja

30 uczniów Samorządowego Liceum Ogólnokształcącego im. Romualda Traugutta w Zgierzu  otrzymało indeksy Uniwersytetu Medycznego w Łodzi – UMEDU-  w ramach projektu UMED Edukuje.
Uroczysta inauguracja Projektu UMED Edukuje odbyła się 19 marca 2019r. o godz. 10.00 w Auli Zachodniej Uniwersytetu Medycznego w Łodzi.
Na wydarzenie zostali zaproszenie uczestnicy projektu, przedstawiciele władz miasta Łodzi, przedstawiciele władz Uniwersytetu Medycznego w Łodzi, a także partnerzy projektu oraz wykładowcy biorący udział w projekcie. W zajęciach uczestniczą uczniowie szkół średnich z klas II i III o profilu biologiczno-chemicznym, medycznym lub pokrewnych. Projekt obejmuje 3 edycje po 2 semestry (każda edycja to nowa grupa uczestników); całość obejmuje 3 klasy unikatowych uczestników (patrz zdjęcie).
 

 26 marca 2019 r. – relacja 

Blok II – ABC Anatomii

Zapoznanie uczniów z anatomią ludzkiego ciała na przykładzie analizy budowy i znaczenia 3 układów narządowych człowieka oraz ich kluczowych narządów:

  • układ krążenia, szczególna rola serca
  • układ oddechowy, szczególna rola płuc i krtani
  • układ nerwowy, szczególna rola mózgowia

 

Uczniowie SLO im. R. Traugutta z klasy drugiej o profilu biologiczno-chemicznym uczestniczyli w wykładach z zakresu budowy układu nerwowego, oddechowego i krwionośnego w ramach projektu UMED Edukuje. Zajęcia prowadzili pracownicy naukowi tejże uczelni z Zakładu Anatomii Prawidłowej i Klinicznej pod kierownictwem prof.dr hab n. med. Mirosława Topola. Młodzież miała również możliwość zwiedzenia Muzeum Anatomii i obserwowania naturalnych eksponatów, co wzbogaciło ich wiedzę o budowie ludzkiego ciała. Następne zajęcia- jak zostać farmaceutą- już w maju, czekamy na nie z niecierpliwością.

 

 17 maja 2019 r. – relacja
Blok III – Nauki o zdrowiu
17 maja 2019 r braliśmy udział w III bloku zajęć – Nauki o zdrowiu.  Uczestniczyliśmy w wykładzie dr hab.prof.nadzw. Ewy Borowiak pt. „Ty też będziesz seniorem” oraz w zajęciach laboratoryjnych z patogenezy chorób nowotworowych i molekularnego podłoża chemioterapii . Mieliśmy możliwość przetestować symulator starości oraz obserwować komórki nowotworowe raka jajnika, płuc i jelita grubego, wykonaliśmy pasażowanie komórek oraz elektroforezę DNA pod kierunkiem asystentów Zakładu Chemii i Biochemii Klinicznej. Kilka zdjęć dokumentuje naszą fascynującą przygodę z nauką dzięki projektowi Umed edukuje. 

 22 maja 2019 r. – relacja

Blok I – Jak zostać farmaceutą?
22 maja 2019 r. uczestniczyliśmy w bloku zajęć – Jak zostać farmaceutą? Braliśmy udział w zajęciach laboratoryjnych w Katedrze Farmacji Stosowanej oraz w Katedrze Farmakognozji  Wydziału Farmaceutycznego UM w Łodzi. W Zakładzie Technologii Postaci Leku otrzymywaliśmy emulsje i produkowaliśmy tabletki w/g podanych receptur. Badaliśmy twardość i czas rozpadu wytworzonych tabletek.
 
W Zakładzie Farmakognozji obserwowaliśmy zioła oraz zapoznawaliśmy się z właściwościami leczniczymi wybranych ziół. Wykonaliśmy też reakcje mikrochemiczne oraz ocenę surowca roślinnego metodą chromatograficzną. Zdjęcia dokumentują nasze ciekawe doświadczenia na Wydziale Farmaceutycznym UM w Łodzi.

 

 26 września 2019 r. – relacja

Blok V- Z genetyką na Ty
 26 września 2019 r młodzież zainteresowana współczesnymi osiągnięciami biologii molekularnej uczestniczyła w zajęciach w Zakładzie Genetyki Klinicznej UMED w Łodzi w ramach realizacji projektu UMED Edukuje – blok V ” Z genetyką na Ty”. Uczniowie zapoznali się z technikami mikroskopowymi w cytogenetyce oraz z technikami inżynierii genetycznej takimi, jak: reakcje PCR, sekwencjonowanie DNA, elektroforeza w żelu i sekwencjonowanie Nowej Generacji NGS. Dokonywali również analizy mikroskopowej wybarwionych chromosomów. Ćwiczenia te wykonywali pod kierunkiem pracowników naukowych. Zostali także zapoznani z wyposażeniem współczesnego laboratorium genetycznego. Zajęcia były niezwykle absorbujące i ciekawe. Dokumentuje je kilka załączonych zdjęć.

 

12 grudnia 2019 r. – relacja

Zakończenie I edycji projektu UMED edukuje

12 grudnia 2019 r. w Auli Zachodniej przy ulicy Pomorskiej 251 UMED w Łodzi odbyło się uroczyste zakończenie I edycji projektu „UMED edukuje”. Młodzież biorąca udział w pięciu blokach tematycznych projektu otrzymała certyfikaty uczestnictwa. Uczniowie wraz z opiekunem- nauczycielem biologii wysłuchali wykładu dr Pawła Rasmusa pt: „Inteligencja emocjonalna drogą do sukcesu”. Uczniowie zostali również zapoznani z ofertą edukacyjną Uniwersytetu Medycznego oraz z funkcjonowaniem Samorządu Studentów UM w Łodzi. Zdjęcia dokumentują nasz udział w ostatnich zajęciach I edycji. Dziękujemy serdecznie organizatorom projektu: zajęcia były bardzo ciekawe, polecamy II edycję młodszym kolegom z klasy biologiczno- chemicznej. Dowiecie się wielu ciekawych zagadnień z medycyny, genetyki, psychologii, farmacji, a także uzyskacie informacje o tym, jak wygląda życie studenckie.
 
Scroll to Top
Skip to content