jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
okres realizacji projektu: od 01.09.2009 r. do 30.06.2011 r.
Poniżej przedstawiamy podsumowanie całego Projektu „Klucz do sukcesu – matura z Trauguttem” w postaci dwóch tabel:
1. – przedstawia udział uczniów SLO wg okresów z podziałem na płeć i pochodzenie miasto/wieś;
2. – przedstawia udział uczniów SLO w poszczególnych zajęciach z podziałem na płeć i na wszystkie klasy.
Udział uczniów SLO im. R. Traugutta w Zgierzu wg okresów w Projekcie „Klucz do sukcesu – matura z Trauguttem”
Termin | kobiety | mężczyźni | ||
z miasta | ze wsi | z miasta | ze wsi | |
21.09.2009-06.04.2010 | – | – | 1 | – |
21.09.2009-04.05.2010 | 61 | 15 | 24 | 3 |
21.09.2009-25.06.2010 | 5 | 2 | 4 | – |
21.09.2009-04.04.2011 | 3 | – | – | – |
21.09.2009-12.04.2011 | 4 | 1 | 3 | – |
21.09.2009-13.04.2011 | – | – | 1 | – |
21.09.2009-18.04.2011 | 2 | – | – | 1 |
21.09.2009-20.04.2011 | 1 | – | – | – |
21.09.2009-27.04.2011 | 7 | 1 | 2 | 1 |
21.09.2009-28.04.2011 | 4 | 4 | 2 | – |
21.09.2009-29.04.2011 | 2 | – | – | – |
21.09.2009-17.05.2011 | 13 | 3 | 2 | – |
21.09.2009-26.05.2011 | 5 | 1 | 6 | – |
21.09.2009-27.05.2011 | 2 | 2 | 12 | – |
21.09.2009-30.06.2011 | 13 | 3 | 7 | 3 |
04.02.2010-29.04.2011 | 6 | 2 | – | – |
01.05.2010-13.04.2011 | 1 | – | – | – |
01.05.2010-17.05.2011 | – | – | 6 | 2 |
01.05.2010-26.05.2011 | 2 | 1 | 2 | – |
04.05.2010-27.04.2011 | 6 | – | 2 | 1 |
01.09.2010-17.05.2011 | 5 | 1 | – | – |
02.09.2010-12.04.2011 | 1 | 1 | – | – |
02.09.2010-13.04.2011 | 1 | – | 2 | 2 |
02.09.2010-18.04.2011 | – | – | 1 | – |
02.09.2010-20.04.2011 | 3 | – | 4 | 3 |
02.09.2010-28.04.2011 | 5 | 1 | 3 | – |
02.09.2010-29.04.2011 | 3 | 7 | 8 | 1 |
02.09.2010-17.05.2011 | 2 | – | – | – |
02.09.2010-26.05.2011 | – | – | 2 | – |
02.09.2010-27.05.2011 | – | – | – | 1 |
02.09.2010-30.06.2011 | 7 | 1 | 9 | 4 |
Razem 335 uczniów w tym: | 164 | 46 | 103 | 22 |
Kliknij tutaj, żeby pobrać tabelę 1. do drukowania.
Udział uczniów SLO im. R. Traugutta w Zgierzu w poszczególnych zajęciach w ramach projektu
„Klucz do sukcesu – matura z Trauguttem”- od 1.09.2010 r. do 30.06.2011 r.
Klasa | 1a | 1b | 1c | 1d | 2a | 2b | 2c | 2d | 3a | 3b | 3c | 3d | Razem: | |
Koło
chemiczne |
Razem | – | – | – | – | – | – | – | – | 16 | – | 3 | – | 19 |
w tym dziew. | – | – | – | – | – | – | – | – | 10 | – | 1 | – | 11 | |
Język
polski |
Razem | – | – | – | – | – | 4 | – | – | – | 2 | – | 23 | 29 |
w tym dziew. | – | – | – | – | – | 3 | – | – | – | 2 | – | 14 | 19 | |
Informatyka | Razem | – | – | 3 | – | – | – | 7 | – | – | – | 1 | – | 11 |
w tym dziew. | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | 0 | |
Fizyka | Razem | – | – | – | – | 4 | – | 15 | – | – | – | – | – | 19 |
w tym dziew. | – | – | – | – | 3 | – | 2 | – | – | – | – | – | 5 | |
Wos
wyrówn. |
Razem | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | 15 | 15 |
w tym dziew. | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | 10 | 10 | |
Historia
wyrówn. |
Razem | – | – | – | – | – | – | – | 32 | 3 | 11 | – | – | 46 |
w tym dziew. | – | – | – | – | – | – | – | 24 | 3 | 11 | – | – | 38 | |
J. angielski
wyrówn. |
Razem | 3 | 5 | 2 | 2 | – | 1 | – | – | 2 | – | 13 | – | 28 |
w tym dziew. | 2 | 3 | 1 | 2 | – | – | – | – | 2 | – | 6 | – | 16 | |
J. angielski rozszerzony |
Razem | 1 | – | – | – | 2 | 11 | 19 | 5 | 2 | 21 | 8 | 9 | 78 |
w tym dziew. | 1 | – | – | – | 2 | 8 | 2 | 4 | 2 | 15 | 3 | 4 | 41 | |
Matematyka
wyrówn. |
Razem | – | – | – | – | – | 17 | 13 | – | 13 | – | 17 | 1 | 61 |
w tym dziew. | – | – | – | – | – | 9 | 2 | – | 11 | – | 8 | 1 | 31 | |
Matematyka
rozszerzona |
Razem | – | – | – | – | – | – | – | – | – | 14 | – | – | 14 |
w tym dziew. | – | – | – | – | – | – | – | – | – | 11 | – | – | 11 | |
Geografia
rozszerzona |
Razem | – | – | – | – | – | – | – | – | 1 | 8 | 2 | 1 | 12 |
w tym dziew. | – | – | – | – | – | – | – | – | 1 | 6 | 1 | 1 | 9 | |
Biologia
rozszerzona |
Razem | – | – | – | – | – | – | – | – | 20 | – | 1 | – | 21 |
w tym dziew. | – | – | – | – | – | – | – | – | 15 | – | 1 | – | 16 | |
Klasa | 1a | 1b | 1c | 1d | 2a | 2b | 2c | 2d | 3a | 3b | 3c | 3d | Razem: |
Lp. | Imię i nazwisko nauczyciela |
Liczba godzin w tygodniu/liczba grup |
Nazwa realizowanego zadania (nr sali) |
Dzień i godzina realizacji zadania |
---|---|---|---|---|
1. | Adamczewski Robert | 1 godzina/1 grupa | Język angielski – biznesowy (s. 10) | Śr, g. 8:00 – 8:55 |
1 godzina/1 grupa | Język angielski – matura podstawowa (s. 10) | Pn, g. 8:00 – 8:45 | ||
2. | Banaszczak Izabella | 2 godziny/1 grupa | Język polski (s. 14) | Śr, g. 15:30 – 17:00 |
2 godziny/1 grupa | Język polski (s. 14) | Cz, g. 15:30 – 17:00 | ||
3. | Boczek Anna | 2 godziny/1 grupa | Matematyka kl. 3c (s. 34) | Cz, g. 8:00 – 9:50 |
2 godziny/1 grupa | Matematyka kl. 2c (s. 34) | Cz, g. 14:45 – 16:15 | ||
4. | Więckowska Marzena | 2 godziny/1 grupa | Język angielski – gr. średniozaawansowana (s. 27) | Pn, g. 15:45 – 17:15 |
2 godziny/1 grupa | Język angielski – gr. zaawansowana (s. 27) | Pn, g. 17:30 – 19:00 | ||
2 godziny/1 grupa | Wiedza o kulturze krajów anglosaskich (s. 10) | Cz, g. 15:45 – 17:15 | ||
5. | Jakubowski Ireneusz | 2 godziny/1 grupa | Koło fizyczne (s. 47) | Pt, g. 13:50 – 15:30 |
6. | Markiewicz Mariusz | 2 godziny/1 grupa | Zajęcia wyrównawcze z matematyki kl. 3 (s. 32) | Wt, g. 8:00 – 9:40 |
2 godziny/1 grupa | Zajęcia wyrównawcze z matematyki kl. 2 (s. 33) | Śr, g. 8:00 – 9:40 | ||
7. | Matejczyk Sylwia | 1 godzina/1 grupa | Zajęcia wyrównawcze z historii (s. 43) | Pn, g. 8:00 – 8:45 |
1 godzina/1 grupa | Zajęcia wyrównawcze z historii (s. 43) | Pt, g. 8:55 – 9:40 | ||
1 godzina/1 grupa | Zajęcia wyrównawcze z historii (s. 43) | Pt, g. 9:50 – 10:35 | ||
8. | Pajkert Aleksandra | 2 godziny/1 grupa | Zajęcia rozszerzające z biologii (s. 26) | Pt, g. 14:40 – 16:10 |
9. | Pawłowski Andrzej | 2 godziny/1 grupa | Koło informatyczne (s. 42) | Wt, g. 15:45 – 17:15 |
10. | Pruski Grzegorz | 2 godziny/1 grupa | Koło chemiczne (s. 46) | Śr, g. 13:50 – 15:30 |
11. | Sadowski Marek | 2 godziny/1 grupa | Zajęcia rozszerzające z matematyki z kl. 3b (s. 12) | Wt, g. 8:00 – 9:40 |
12. | Tabaszewska Elwira | 2 godziny/1 grupa | Zajęcia rozszerzające z geografii (s. 32) | Śr, g. 15:30 – 17:00 |
13. | Tabaszewski Paweł | 3 godziny/1 grupy | Język angielski matura pisemna rozszerzona (s. 35) | Pn, g. 15:40 – 18:05 |
3 godziny/1 grupy | Język angielski matura pisemna rozszerzona (s. 35) | Wt, g. 15:40 – 18:05 | ||
2 godziny/1 grupa | Język angielski matura ustna rozszerzona (s. 35) | Wt, g. 18:15 – 19:50 | ||
2 godziny/1 grupa | Język angielski zajęcia wyrównawcze dla kl. 1 (s. 35) | Pn, g. 18:15 – 19:50 | ||
14. | Walichowski Zbigniew | 1 godzina/1 grupa | Wiedza o społeczeństwie w klasie 3d (s. 43) | Pn, g. 14:45 – 15:30 |
2 godziny /1 grupa | Wiedza o społeczeństwie w klasie 3d (s. 43) | Wt, g. 8:00 – 9:40 | ||
Liczba osób w grupie: 12+
Poniżej przedstawiamy plakaty uczniów naszej szkoły, które wygrały w konkursie na plakat reklamujący projekt unijny w SLO im. R. Traugutta.
Plakaty te zostały wydrukowane i rozwieszone na terenie szkoły.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
W listopadzie 2010 r. na telebimie w centrum Zgierza prezentowana była reklama projektu w naszym liceum.
Zminiaturyzowaną wersję wideo można pobrać klikając tutaj (plik liceum.wmv 7,63 MB)
A tutaj plakaty reklamujące zajęcia, rozwieszone w najważniejszych miejscach szkoły
(to zaledwie tylko kilka zdjęć większej całości):
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Na projekt uczęszcza 45 osób, po 15 osób w jednej grupie. Wszystkie grupy mają zajęcia poszerzające znajomość języka angielskiego. Dwie grupy poznają gramatykę i słownictwo, aby zwiększyć swoje szanse w olimpiadzie języka angielskiego, trzecia grupa poznaje kulturę krajów anglojezycznych.Zajęcia cieszą się dużą popularnością, uczniowie wykorzystują zdobytą tu wiedzę na maturze.Mamy też sukces: Ada Szałwińska uzyskała w ostatniej olimpiadzie taką ilość punktów, która daje jej szansę na udział w 2. etapie.
Aktualnie uczęszcza 20 osób. Uczniowie są przygotowywani do matury z biologii w zakresie rozszerzonym. Rozwiązują zadania maturalne, wykonuja ćwiczenia, analizują schematy, wykresy. Doskonalą technikę mikroskopowania. Zapoznają się z modelami budowy narządów. Zajęcia odbywają się w wymiarze dwóch godzin w tygodniu i cieszą się dobrą frekwencją.
Projekt z języka polskiego prowadzony jest w dwu grupach: na poziomie podstawowym (16 osób) i na poziomie rozszerzonym (13 osób). Zajęcia przygotowują do zdawania egzaminu maturalnego na różnych poziomach wymagań.Uczniowie uczą się w przyjaznych, niestresujących warunkach, w grupach mało licznych.Walorem tych zajęć jest możliwość analizy tekstów kultury, na którą nie wystarcza czasu w tradycyjnym tempie nauki. Daje to uczniowi możliwość nabycia umiejętności analitycznych i interpretacyjnych, szlifowania zdolności językowych, a także pewności siebie.
W roku szkolnym 2010/2011 kontynuuję zajęcia rozszerzające z matematyki w klasie 3b. Są to 2 godziny w tygodniu. Grupa liczy 13 uczestników. W czasie spotkań uczniowie poszerzają swoją wiedzę i umiejętności w zakresie działów matematycznych pomijanych na poziomie podstawowym. Młodzież rozwiązuje testy maturalne, na bieżąco weryfikujemy wszelkie trudności i wątpliwości uczniów. Rozszerzone działy to wyrażenia algebraiczne, trygonometria, planimetria, funkcje i ciągi liczbowe. Uczniowie chętnie uczestniczą w projekcie unijnym, nabywając praktycznych umiejętności matematycznych przydatnych w codziennym życiu.
Zajęcia są prowadzone w jednej grupie liczącej 19 uczniów. Celem zajęć jest pogłębienie wiedzy uczniów na temat właściwości pierwiastków i związków chemicznych oraz przygotowanie do zdawania matury na poziomie rozszerzonym. W trakcie zajęć są omawiane zagadnienia z zakresu teorii chemii, rozwiązywane zadania o wyższym stopniu trudności oraz wykonywane eksperymenty chemiczne. W zajęciach uczestniczą uczniowie zamierzający studiować chemię, ochronę środowiska, biotechnologię, medycynę, farmację, weterynarię i inne pokrewne kierunki.
Język angielski biznesowy: zajęcia umożliwiają poszerzenie znajomości języka biznesowego co ułatwi poruszanie się po rynkach pracy w krajach anglojęzycznych oraz znalezienie pracy w firmach polskich działających na rynkach międzynarodowych oraz firmach zagranicznych. Przygotowanie do matury podstawowej: uczniowie klas maturalnych doskonalą umiejętności niezbędne na egzaminie maturalnym z języka angielskiego na poziomie podstawowym: czytanie i słuchanie ze zrozumieniem, pisanie krótkich form użytkowych i listów, a także przeprowadzanie dialogów maturalnych i opisywanie obrazków.
Zajęcia prowadzę w dwóch grupach: – I grupa obejmuje 15 uczniów klasy trzeciej; – II grupa – 13 uczniów klasy drugiej. Założeniem tych spotkań jest usystematyzowanie i pogłębianie wiedzy matematycznej. Efektem ma być jak najlepszy wynik na egzaminie maturalnym z matematyki, a także dobre przygotowanie do studiów na kierunkach związanych z przedmiotami ścisłymi.
Projekt z fizyki prowadzony jest w jednej grupie. Celem zajęć jest poszerzenie wiedzy z zagadnień realizowanych w kursie fizyki i tematyki nie objętej programem nauczania. W programie zawarta jest budowa dwóch przyrządów doświadczalnych: radioteleskopu słonecznego i interferometru do monitorowania aktywności Słońca. W trakcie zajęć kształtowane są umiejętności poszukiwania informacji na zadany temat, współpraca w grupie oraz umiejętność prezentacji osiągnięć (sesja naukowa).
Zajęcia są prowadzone w dwóch grupach: 18-osobowej i 17-osobowej. W pierwszej grupie są uczniowie z klas drugich, a w drugiej – z klas trzecich. W trakcie zajęć szczególny nacisk kladę na: rozwiązywnie zadań, korzystanie z pomocy naukowych, rozwiązywnie testów maturalnych, doskonalenie aparatu matematycznego. Celem jest utrwalenie i doskonalenie umiejętności matematycznych, przygotowanie do egzaminu maturalnego, zwiększenie motywacji do nauki przedmiotu.
Cykl zajęć wyrównawczych z historii dla osób, które chcą uzupełnić swoją wiedzę, poprawić oceny czy rozwinąć zainteresowanie przedmotem. Odbywają się dwa razy w tygodniu (pn i pt). Uczastniczą w nich uczniowie klas trzecich (gr I) oraz klasy drugiej (gr II). Główny nacisk kładziony jest na powtarzanie i utrawalanie materiału, przy wykorzystaniu różnorodnych środków dydaktycznych oraz metod nauczania.
Zajęcia są prowadzone w jednej grupie liczącej 11 uczniów. Celem zajęć jest zdobycie umiejętności programowania strukturalnego, obiektowego oraz nauka tworzenia zaawansowanych aplikacji z wykorzystaniem środowiska programowania Delphi. Uczniowie tworzą takie programy jak: „Kalkulator”, „Faktura”, „Mały edytor tekstu” czy „Wygaszacz ekranu”. Tworzą również oprogramowanie dla szkolnego koła astronomicznego.
Została utworzona 12-osobowa grupa. Na zajęciach uczniowie są przygotowywani do rozszerzonego egzaminu maturalnego. Tematyka obejmuje przede wszystkim zagadnienia dotyczące geografii Polski i edukacji regionalnej. W procesie nauczania duży nacisk położony został na indywidualizację procesu nauczania i pracę z mapą.
Uczniowie klas maturalnych doskonalą umiejętności niezbędne na egzaminie pisemnym z języka angielskiego na poziomie rozszerzonym: czytanie i słuchanie ze zrozumieniem, pisanie wypracowań; poszerzają znajomość struktur gramatycznych i leksykalnych. Doskonalą umiejętność mówienia na poziomie wymaganym na ustnym egzaminie na poziomie rozszerzonym: pracują nad prezentacją tematów i dyskusją z egzaminującym, ćwiczą odpowiedzi do pytań do materiału stymulującego. Pierwszoklasiści pracują z podręcznikiem na poziomie pre-intermediate, starając się zniwelować trudności, które napotykają podczas swoich programowych lekcji języka angielskiego.
Zajęcia są prowadzone w jednej grupie liczącej 15 osób. Celem zajęć jest przygotowanie uczniów do matury z wiedzy o społeczeństwie. Podczas zajęć powtarzany jest materiał niezbędny do właściwego opanowania wiedzy oraz kształtowane umiejętności przydatne do napisania matury na poziomie rozszerzonym. Uczniowie cyklicznie piszą sprawdziany maturalne, a także przygotowują wystąpienia prasowe omawiające aktualne problemy społeczno-polityczne.